2014. április 2., szerda

Magyarország, Budapest, a 4-es metró, a Fővám téri állomás, SzG3

Ez már a mély belvárosi rész, itt az állomás is elég mélyen van. Itt jön elő az egyik problémám az új metróval. Olyan sűrűn vannak a megállók, hogy alig tud felgyorsulni és már meg is kell állnia. Szerintem erre jó megoldás lett volna az, hogy egy ilyen helynek (Fővámtér + Szent Gellért tér) közös megállója lett volna a Duna alatt és onnan kijáratok a két helyhez. Ha a megálló túl rövid lenne, akkor pár méter mozgó járda segített volna a vízszintes közlekedésen (bár a Kálvin térnél szerintem ennél többet kell gyalogolni a két metró közötti átszállásnál). Ugyanezt kellett volna alkalmazni a Móricz Zsigmond körtér és Újbuda megállók között is. Kb. másfél megállóval olcsóbb lett volna a dolog (azért csak ennyivel, mert azért a feljövetelt mindkét oldalon meg kellett volna oldani). A Fővámtérnél a metró bevilágítói - mert azért itt is biztosítani szerették volna a bevilágítást természetes fénnyel - a Corvinus egyetem előtt találhatóak. A másik problémám az alkalmazott anyagokkal van: miért kell rozsdásnak látszani egy új dolognak? Nekem a rozsda az elmúlást, a rossz anyagminőséget, a leszálló ágat mutatja (valahol - talán Pécsett - építettek egy acél kilátót, amelyet egészen berozsdásítottak, le kellett zárni, mert az acéllemezek össze szabdalták az embereket, a rozsda pedig összekoszolt mindent és mindenkit. Kidobott pénz, bár nem az első és nem az utolsó). Én biztosan kiirtanám ezt a módszert, vagy technikát mindenhonnan. Az állomás leglátványosabb része a mozgólépcsők felett található, ez egy több szinten elhelyezett többirányú vasbeton rácsszerkezet, amely alulról nézve igen érdekes szerkezetet mutat. Maga az állomás viszonylag szerény (mondhatni kicsi), viszont itt már alkalmazzák a mozaikot a metró szinten is, bár egyszínű felületekkel). Szerintem egy kellemes állomás.

Vissza a főoldalra (katalógus)

05./ a Fővám tér:












Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése