2014. március 3., hétfő

Magyarország, Markaz, tájház, SzG3


Most egy kicsit kelet felé kirándulunk (Budapest felől nézve). Gyöngyös után egy kicsit letértem a főútról, hogy néhány kisebb, helyi nevezetességet megnézhessek, lévén erre is el tudtam jutni Egerbe, fő úti célomhoz. Először Markaznál álltam meg, ahol találtam egy tájházat. Elég nehéz észrevenni, mert nem az út mellett van, egy viszonylag alig észrevehető tábla mutatja az irányt (balra, Eger felé menet). 
Sajnos úgy láttam, hogy a tájház megtekintése nem túl egyszerű, mivel télen valószínűleg egyébként sincs nyitva, máskor meg meg kell valakit keresni, hogy kinyissa azt. 
Azért néhány szó a tájházról:
A ház az 1870-es évek elején épült, eleve kétlakásosnak. Az utolsó tulajdonos halála után az akkori Községi Tanács megvette és felújíttatta. 1988 óta látogatható. A berendezési tárgyak a községből származnak, ezeket a helyi idősebb asszonyok gyűjtötték össze. A ház többször megrongálódott (elsősorban az esők miatt), de ezeket rendre kijavították. Az interneten fellelhető képek alapján azt kell feltételeznem, hogy egy szépen berendezett tájházról van szó.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 tájház, információs tábla
 tájház
 tájház
 tájház
 tájház
 tájház
 tájház
tájház

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése