2014. március 3., hétfő

Magyarország, Gödöllő, az Arborétum, SzG3


Amikor a Szent István Egyetem Botanikus kertjét véletlenül megtaláltuk, igazából ezt keretük (itt most szerencsés volt a félreértés). Annyira biztos voltam benne, hogy a vasút túloldala a keresett hely, hogy egyszerűen nem néztem meg az interneten. Maga az a tény is megzavart, hogy ott volt egy botanikus kert, még ha egy kicsit odébb is (persze az gyanús lehetett volna, hogy nem arborétumnak hívták, na mindegy). Így nem volt más választásom, amikor Egerből jöttem visszafelé, megkerestem a helyet. Mit ne mondjak, jobban jártunk, hogy az találtuk meg. Már az Arborétum megtalálása is eléggé nehéz. Az Isaszegi úton kell dél felé menni. Itt nem sokára mellénk csatlakozik a vasút, ekkor kell figyelni, úgy 500 m után kell balra kanyarodva átmenni a síneken. Valami kis tábla figyelmeztet az Arborétumra, de nem igazán feltűnő. Ez után még kb 100 m-t kell menni, ott le lehet tenni a kocsit. Gyalog egy kicsit messze van Gödöllőtől. Belépő díj nincs, ez már nem sok jót sejtet. Nekem egy kicsit más elképzelésem van az arborétumokról, ez egy bekerített erdőnek tűnt, pedig az első diplomám erdőmérnöki. Az is zavaró volt, hogy a betonlapos főútról nem igazán lehetett letérni, mivel mindenhol kiírták: Üzemi terület, belépni tilos. Az nem derült ki, hogy csak az erdőbe nem lehet belépni, vagy az utakat sem lehet használni. Így elsétáltam a betonos úton egy darabig, de nem igazán láttam olyan dolgokat, ami egy arborétumra hasonlított volna, így visszafordultam és haza mentem.
Itt most egy idézet következik a Pilisi Parkerdő honlapjáról: "A Pilisi Parkerdő Zrt. egy éves megbízást kapott az arborétum növényállományának fenntartásához szükséges erdészeti kezelési és fenntartási feladatok elvégzésére, melyet a Parkerdő hosszútávon is szívesen vállal. 2012 októberétől kezdődően az arborétumba látogatók érdekében folyamatos helyreállítási, takarítási és fenntartási munkákat végez a Pilisi Parkerdő Zrt. Valkói Erdészete." Eddig jutottak. Ezt most kivételesen nem ajánlom megtekintésre, ennél szebb erdők találhatóak máshol is.

Vissza a főoldalra (katalógus)

az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum
az Arborétum

Időközben ismét eljutottam ide, így kissé megváltoztatom a korábbi hozzáállásomat a dologhoz. Jó időben azért elég szép az Arborétum, bár egy kis elhanyagoltság azért látszik rajta (vagy annak tűnik). Viszont ha egy kissé messzebb megy az ember a bejárattól, akkor szép erdőrészletekre bukkanhat és mivel szépen sütött a nap, jó ellenfényes képeket lehetett készíteni. Most már egy kicsit jobban tudom ajánlani megtekintésre.

 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
 az Arborétum
az Arborétum

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése