2013. december 7., szombat

Magyarország, Kőröshegy, az M7-es autópálya viaduktja, SzG3


Általában egy hídról külön nem szoktam bejegyzést tenni, azonban most kivételt teszek. Ennek több oka is van. Jelenleg ez Mo. leghosszabb hídja (1872 m), valamint az építésével kapcsolatban igen sok ellentmondó nyilatkozat és okfejtés került felszínre. Ahogy Tihanyból jövet átértem a déli partra, itt mentem vissza az autópályára (direkt, hogy alulról is megnézhessem a hidat, ha már vasbeton-szerkezeti szakmérnök vagyok). Alulról igen látványos a híd, ezt már csak ezért is meg kell becsülni, mert felülről ebből gyakorlatilag semmi nem látszik, még a kilátás sem igazán. Ez utóbbi azért érthető, mert erősen elvonná a vezetők figyelmét és ez nagyon balesetveszélyes lenn. Így viszont a hídon való áthaladás szinte semmivel nem nyújt nagyobb "élvezetet" mint maga az autópálya (ez látszik a videón is, amit direkt e miatt készítettem). Sokan vitatják a létjogosultságát, túlzónak, drágának tartják. Sokak szerint telekspekuláció áll az egész mögött. Valószínűleg tényleg lehetett volna ennél olcsóbb megoldást is találni. Én, figyelve az autópálya nyomvonalát, nem tartottam kiugrónak semmit, a híd miatt egy nyugodt, bár kissé kanyargós a nyomvonala. Ha délebbre tették volna át a nyomvonalat, lehet, hogy nem lett volna rá szükség, de az köztudott, hogy a Balaton déli oldala nagyon mocsaras (volt és néhol még most is az) és ott sem egyszerű (olcsó) az építkezés. Ezen kívül kaptunk egy valóban szép mérnöki munkát, meg végre autópályát a határig. Akit érdekelnek a mérnöki teljesítmények, annak mindenképpen ajánlom ennek a hatalmas hídnak a megtekintését.


Vissza a főoldalra (katalógus)




Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése