2013. november 13., szerda

Magyarország, Esztergom, SzG3


Sajnálatos módon Esztergom az utóbbi időben csak mint botrányok helyszíne kerül be a köztudatba, pedig többet érdemelne.
Mostanában elég sokat jártam erre, de ennek teljesen más oka volt, mint a városnézés. Lehet, hogy sokaknak nem tetszik, amit most írni fogok, de a szlovákok a sok egyéb mellett úgy néz ki, hogy az élelmiszeriparban is szép lassan lehagynak (2013. november 13-i napilapi értesülés: a szlovák GDP egy főre kb 7500 Euró, nálunk 5200 Euró körül mozog). Arról nem is beszélve, hogy egy csomó dolgot nem lehet nálunk kapni, amit végképp nem értek. Ezek közül az egyik kedvencem a knédli, ott minden közértben van. De lehetne sorolni sok mindent. Vagyok olyan hülye, hogy ha jót akarok enni, akkor képes vagyok elmenni az alapanyagért az ésszerűség határán belül elég messzire (most, hogy egy évig az osztrák határ mellett dolgoztam, mint főépítésvezető, rengeteg osztrák alapanyagot is beszereztem főzéshez). Na de vissza Esztergomhoz. A sok mászkálás miatt sajnos csak át-át futottam a városon, de ez azért nem zavart, mert az érdekesebb látnivalókat már korábban megtekintettem.
Ezek közül a legfontosabbak:
- a Várhegyen található Bazilika és a Vár (és a vár múzeum).
- a Keresztény múzeum
- a Főszékesegyházi Kincstár 
- a Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum
- a Balassa Bálint Múzeum
- a Búvármúzeum
Nagyon szép a Duna part is, és itt legalább részben ki is lehet menni oda.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Esztergom Párkány felől
 a Bazilika
 a Mária Valéria híd
 a Duna Esztergomnál
 Esztergom
a Duna Esztergomnál

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése