2013. május 16., csütörtök

Magyarország, Szentgotthárd, a Rába újjáépített duzzasztóműve, SzG3



Itt egy újabb alkalom a dühöngésre. Európai Uniós pénzből (jó sokból, az utolsó képnek feltett tábláról leolvasható, hogy mennyi) átépítették a szentgotthárdi Rába duzzasztót. Biztos meg volt a műszaki oka is, hogy ezt miért kellett megtenni, de a kitűzött fő cél az volt, hogy a Rába menti duzzasztó műveket átjárhatóvá kell tenni a turizmus (gyalogosok, kerékpárosok) számára. Ez szintén olvasható a táblán és igazából ezen ok miatt került be ide ez a beszámoló, mert alapvetően a helyi turizmust szolgálta volna. Jó? magyar szokás szerint csak a lényeg nem készült el, nem lehet átjárni a duzzasztó felett! Akinek van egy kis műszaki vénája, nagyjából meg tudja saccolni, hogy ennek a költsége - ráadásul nem közúti híd nagy teherbírással - biztosan az 1 % alatt van. Jómagam milliárdos beruházásokat vezénylek le, tehát valamit értek az ilyen dolgokhoz. Mi lesz ha az EU kijön egyszer ellenőrizni és nem látja az átjárhatóságot?
A másik: a szokásos vízi erőmű pártiságom. Látom, hogy a felduzzasztott Rába energiája dübörög lefelé és nem építettek egy kis erőművet ide. Az osztrákoknak már van konténeres vízi erőművük, biztosan lehetett volna valami megoldást találni, még hely is van rá. Jó, tudom, hogy ez jó sok pénzbe került volna, de ennél zöldebb energia nem nagyon van, ráadásul folyamatosan működhetne (egyébként a Rába magyar szakaszán lévő kis erőművek zöme osztrák tulajdonban van, nekik hozzák a hasznot és termelik az energiát!)

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
 a Rába újjáépített duzzasztóműve
a tábla

Vissza a főoldalra (katalógus)